19.01.10 – Crowdsourcing w praktyce

19.01.10 – Crowdsourcing w praktyce

Mamy coraz mniej pieniędzy, a coraz więcej chęci na poprawę jakości naszych produktów – z tą trywialną myślą spotykają się wszyscy. Wszystko jedno co chcą sprzedać (spopularyzować, rozpowszechnić) – mebel, czekoladkę, zaawansowany produkt IT, czy naukową ideę. Można spróbować pytać o pomoc, wynaleźć profesjonalnych ankieterów … ale już dość dawno przekonująco wykazano, że ankietowana osoba to jeszcze nie konsument. W skrajnym przypadku nie zostaje nim nigdy.

Można zbudować jakieś prototypy, małe serie i próbować rozpropagować na rynku… niestety różnice skali czasowej i przestrzennej powodują, że wyniki tez mogą być niezadowalające…. Z drugiej strony widzimy, że niektóre rzeczy rozpowszechniają się niczym łańcuszki Świętego Antoniego, w niechciany i niekontrolowany sposób. Czy można to jakoś połączyć? Czasami tak, ale trzeba bardzo uważać…” Opinia tłumu” może pomóc, ale też sprowadzić na manowce.. to podczas wykładu prof. Tryjanowskiego na najbliższym SYNKREO 19 stycznia dowiesz się dlaczego.

Skomentuj