Open Innovation oraz Value Co-creation

Open Innovation oraz Value Co-creation

Już 18 grudnia br. na SYNKREO. Warto uświadomić sobie, że obecna rzeczywistość zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Firmy aby nadążyć za tym tempem zmian muszą szybciej i skuteczniej reagować na wyzwania rzeczywistości. Im większe jest tempo zmian, tym więcej wymaga się od działów pracujących nad nowymi produktami. To wszystko generuje koszty. A przecież dzisiaj sukces oznacza robić inaczej, szybciej ale i taniej, niż robi to konkurencja.

Jakie jest w takim razie wyjście z tego pozornego paradoksu? Jest nim otwarcie się firm na innowacje płynące zewsząd i zaakceptowania faktu, że dobre pomysły mogą zrodzić się wszędzie. Czy nie jest to niebezpieczne? Okazuje się, że w świecie szeroko rozpowszechnionej wiedzy pierwszym krokiem do zmian jest zaakceptowanie tego faktu. W końcu czy firma musimy być autorem innowacji, by uzyskać z niej, razem z autorem tej innowacji, odpowiednie dochody? Dlatego celem firm staje się dzisiaj pozyskiwanie i ciągłe tworzenie wartości z dostawcami, klientami ale i konsumentami, dla których przecież ta wartość powstaje. Bo dlaczego w procesie budowy wartości nie wykorzystać konsumentów? Przecież ta wartość powstaje dla nich i oni najlepiej wiedzą, czego chcą.

Prezentacja Rafała Kołodzieja podczas spotkania otwartego 18 grudnia br. ma na celu przybliżenie konceptów Open Innovation oraz Value Co-Creation i pokazanie, jak ciągle współtworzona wartość dla klienta powinna stać kluczem do inkubowania dobrych pomysłów na biznes.

Skomentuj